måndag 17 mars 2014

#älskarskogen

Hej hopp!
Igår morse vaknade jag och kände mig ganska så bra i hela kroppen för första gången på väldigt länge. Den annars så frustrerande morgonstelheten var som bortblåst (typ) och jag kunde till och med knyta min högerhand fullt ut vilket inte hänt på typ hur länge som helst! Wow, vad härligt tänkte jag, kanske är det dags för en vändning, kanske är jag botad?! Men säg den lycka som varar för evigt...idag är det stelt och dant igen...huh... #livetmedartrit. Inte alltid så kul men det kunde ju faktiskt varit värre. Mycket värre. Jag kan ju gå, stå, skogspromenera och leva ett ganska så normalt liv trots allt och det är jag evigt tacksam för:-) Jaja, nog om tråkigheter och över till något mycket roligare...

Igår förmiddag hade jag stämt träff med Elin och Juno för en stund i spårskogen. Jag la spår åt Juno och Elin åt Isa. Efter en kort liggtid (väldigt kort) fick Isa som var peppad till tusen börja gå och spårade som hejsan. Visst är det så roligt att se en hund jobba så bra med sin nos men jag kan inte annat än att vara liiiite bitter över att blandrashundar inte är välkomna att tävla i bruksgrenarna. Det hade liksom varit snäppet roligare och mer motiverande att träna då!

Lille Juno som inte är så liten längre spårade också på väldigt fint, detta trots att Isa satt och vrålylade i bilen en bit bort! Kan inte riktigt fatta vad som hänt med henne. Hon är så peppad och taggad på allt vi gör och kan aldrig hålla tyst. Hade det varit för ett par år sedan hade jag mest varit irriterad på hennes ylande, men nu är jag bara glad och lycklig över hennes entusiasm:-P

Efter vårt snabbspårande mötte vi upp Eva med Tova, Fredrik med Ronja och Carolina med Nera för en lång och härlig skogspromenad. Alla hundar skötte sig så himla bra och Isa och Juno var de två som sprang mest...som vanligt! Att se så lyckliga hundar gör en glad och varm i hela kroppen. Det blev totalt dryga tre timmar i skogen och jag kunde med gott samvete sedan åka till jobbet för en lugn och jättetrevlig kväll där.
Idag är jag ledig och ska tillsammans ska Elin, Juno och Isa på en liten roadtrip ner till Engelssons i Falkenberg men nu ska jag först ringa jobbet och se om det går att få semester torsdag natt så jag inte missar vår agilitykurs...wish me luck:-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar