fredag 14 mars 2014

Äntligen fredag...

God morgon kära vänner!
Fredag idag...många tänker äntligen, snart är det helg och ledighet! Jag tar mig en bajla kaffe, en äggmacka och tänker...tjohoo jobb hela helgen lång (fredagkväll, lördagkväll och söndagkväll).

Personligen så gillar jag att jobba helgkvällar (dock kanske inte så mycket att det är värt ett tjohoo) men om det inte är något annat viktigt inplanerat (typ agilitytävling) så känns det helt okej.  Dessutom har ju jag haft förmånen att vara ledig i två hela dagar då vädret har varit helt fantastiskt. Därtill så har helgjobb också sina fördelar, inte minst eftersom det innebär:
  1. Inga vårdplaneringar
  2. Inga ronder
  3. Inga operationspatienter
  4. Färre personal = mindre kackel i personalrummet
  5. OCH man sparar en hel del pengar eftersom uteliv med allt vad det innebär går FETbort.
Sedan kan man väl kanske tycka att det skulle vara lite bättre betalt och så men men...

Nu bjuder jag på ett par bilder på kattbus och önskar alla en trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar