lördag 29 mars 2014

Sol, sol och soool!

Gårdagens Juno-och-Elin blev aningen kortare än väntat och därför hann Isa och jag med lite annat smått och gott på förmiddagen innan de dök upp. Bland annat tränade vi lite på att "kroka" och också lite på fartläxan vi fick på agilitykursen i torsdags. Målet är att få Isa att accelerera lite bättre mellan hindren och på så sätt spara tid. Jag satte upp tre hinder på raken och la en handske efter sista, och sedan tävlade vi helt enkelt om vem som kom först i "mål". Kom Isa först fick hon handsken och var jag snabbare tog jag den. Hon var aspeppad och jag tror inte längre att jag kan säga att Isa inte tycker om att leka:-O. Glad hund alltså!

När Elin och Juno väl dök upp gick vi en skogspromenad där hundarna racade runt som bara den. Jag kan inte förstå var Isa får sin energi ifrån?! Hon springer och springer och springer...och springer lite till, oavsett om vi är ute 1 eller 4 timmar så springer hon...När Elin och Juno åkt hem gick vi en liten kort PW och hann sedan sola en liten stund innan det var dags för mig att åka till jobbet. Lite surt var det allt att åka hemifrån när solen sken som den gjorde:-O       
Idag är det med strålande sol och både Richard och jag är lediga:-) Vi ska på en dagsutflykt jag längtat efter sedan i måndags...iihhhhh=)
Kram på er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar