söndag 2 mars 2014

En söndag som den ska vara...

Då var vi hemma efter heldag på tur. En helbra dag:-) Första stoppet gjordes i Kungälv och Troya Horse Arena där årets första agilitytävling gick av stapeln, något vi längtat efter så mycket, då denna vintern varit ganska tuff inte minst med tanke på alla turer fram och tillbaka med Meya. (Hon har det förresten superduperbra där hon är nu och det känns så otroligt bra!)
 
Hade inte en tanke egentligen på hur det skulle gå på tävlingen, mer än att vi skulle ha kul och det hade vi! Kunde väl skött mig lite bättre vad det gäller handlingen men det går fler tåg och jag är bara så otroligt glad över att "nygamla" Isa är tillbaka. Sedan Meya flyttade har Isa blivit så mycket gladare och piggare att det är inte sant. Hon viftar på svansen hela tiden och springer dessutom på som bara den och det är knappt jag hinner med:-O Det blev ingen placering att tala om i hopploppet men i agilityloppet knep vi förstaplatsen(!) Ingen pinne tyvärr eftersom vi drog på oss 5 fel...men vad gör det om hundra år?
På väg hem från tävlingen stannade vi först till på Stadium i Bäckebol och köpte skor. Jag köpte två par (ett par till jogging och ett par till gång) och Richard köpte ett par sneakers...och tro det eller ej men hela besöket i affären tog mindre än en kvart! Det är antagligen nytt rekord! (När jag behöver något nytt till min garderob brukar det nämligen ta mig veckor att hitta det jag vill ha och när jag väl hittat det måste jag fundera lite till och när jag funderat klart brukar varan vara slut och jag får börja om:-P) 
 
Efter snabbskoshoppingen köpte Richard munkar med garnityr (såklart!) innan vi gick vidare in på Bauhaus och kollade på alternativa byggnader att ha som hönshus. Hungern tog tyvärr överhand och vi beslutade att åka vidare till Elin och Juno på en fika istället och ska kika på hönshus en annan dag!
 
När vi kom hem gick vi raka vägen till vårt nuvarande hönshus för att kolla till att det stod rätt till med de små...och det var lugnt. Dessutom låg det fyra ägg och väntade på att bli hämtade...tangerat äggrekord och det ska vi fira ikväll med ugnspannkaka:-)
 
Imorgon väntar sista dagpasset på ett tag (phu) och det ska det bli spännande att se hur kroppen mår imorgon bitti efter en halv dag i ett kallt ridhus. Antagligen inte så bra men men, oavsett var det såååå värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar