måndag 24 mars 2014

Gårdagens träningstävling (text och film)

Gårdagen spenderade Isa, Richard och jag som många säkert redan vet i ett ridhus i Fjärås, närmare bestämt på Anderssons gård, tillsammans med ett glatt gäng andra agilitymänniskor. Elin Fahlgren arrangerade nämligen för tredje gången (tror jag) sin träningstävling, där man får chansen att springa alla lopp två gånger. Först går man en "vanlig" banvandring, därefter springer man banan en gång (tillsammans med hunden då:-P) och sedan får man en till banvandring tillsammans med Elin med tips och idéer på vägar och byten mm. Sedan får man springa samma bana en gång till och kanske då rätta till det som inte gick så bra första gången. Hur grymt är inte det? Väldigt grymt om ni frågar mig:-)

Förutom att Isa nästan satte sig och kissade precis innan start i första loppet så är jag så stolt över min lilla donna som bara blir säkrare, snabbare och bättre<3 Tyvärr blev det disk i båda tunnelloppen och båda agilityloppen men det var ju såklart mitt fel och jag blir så ARG på mig själv när jag klantar till det och att jag ALDRIG kan hålla mig till planen...suck! (Stackars Richard som jämt får höra mitt gnäll efteråt:-P)

I hopploppet däremot gick vi felfria. Vi höll inte planen men va fasen...vi kom på andra plats och fick torkade getöron och en bok i pris. Oavsett om man håller sig till planen eller inte så är det kul med agility:-)
Sorry för den dåliga kvaliteten men datorns redigeringsprogram strejkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar