tisdag 25 mars 2014

Välkommen vår!

God morgon! Sitter i köket framför datorn, njuter av en kopp kaffe samt en smarrig äggmacka och lyssnar på Morrongänget. Solen skiner och det ser ut att bli en fin dag, (enligt SMHI ska det regna ikväll men det struntar jag i nu!) Äntligen går vi mot ljusare tider! ÄNTLIGEN lite ljus, sol och VÄRME!

Igår efter jobbet var jag på Spenshult och fick kortison i höger handled som bråkat lite de senaste veckorna. Visserligen är hela kroppen lite bråkig just nu och jag känner mig som en inflammerad säck potatis. Det kan jag väl stå ut med så länge det inte varar för evigt, men när man är så högerhänt som jag är blir det lite smått handikappande när just den kroppsdelen inte fungerar som den ska, så nu hoppas jag verkligen på bättring inom kort:-)

Väl hemma möttes jag av en go och glad hund i dörren. Vi tog en snabbfika i solen innan vi gav oss av på en långpromenad här i krokarna. Det blev inget hastighetsrekord på långa vägar men igår var jag väldigt tacksam för att det gick att ta sig runt...för det är ju inte alla potatissäckar som kan gå 9 kilometer liksom:-) Dessutom hade tranparet som brukar husera här i Dotetorp/Ölmevalla om somrarna anlänt. Det är väl ett vårtecken om nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar