tisdag 18 mars 2014

En dagsutflykt

Igår var det äntligen dags för roadtripen till Falkenberg som Elin och jag pratat om bra länge (sedan ungefär två år tillbaka då jag vann ett presentkort på Engelssons på en agilitytävling). Så efter lite förmiddagsfix här hemma dök Elin och Juno upp lagom till lunch. Vi gick en liten promenad med de fyrbenta, käkade lite, drack kaffe och gav oss sedan iväg. Första stoppet gjorde vi på Engelssons Postorder. Elin köpte en hundförarjacka och jag hittade ingenting. Därför var vi ju bara tvungna att åka vidare till Ullared och Gekås:-P

På vägen dit stannade vi till på Ästad gård och rastade djuren en stund. Det blåste ordentligt så det blev ingen lång runda men hundarna verkade rätt nöjda ändå. Vi körde sedan vidare till Gekås där vi körde turboshopping eftersom hundarna satt i bilen...på relativt kort tid blev det ändå en del till hemmet och en del till djuren...såklart:-P

Väl hemma igen vispade jag ihop en ugnspannkaka då vi för tillfället har överflöd ägg. Hönsen värper som bara den! Ett bra avslut på en väldigt bra dag:-)

1 kommentar:

  1. Oj Elin förlåt jag råkade radera din kommentar:-O
    Skriiiv igen=)

    SvaraRadera

Sidvisningar