lördag 15 mars 2014

Plötsligt händer det - igen

God morgon! 
Igår kväll hände någonting som bara för en kort tid sen inte var möjligt ens i min fantasi. Jag kom hem från jobbet, klädde av mig ytterkläderna och gick in i köket. Där satt Richard rätt upp och ner på en stol och såg lite halvt förvirrad ut.
 
B: Hej
R: Hej, idag har jag köpt någonting jag aldrig skulle köpt för ett år sedan...
B: Jaha...
R: Jag har köpt vegetarisk korv. Soja Chorizo...
B: Oj...
 
Jag blev helt stum. Vi har skojat om det här med vegetarisk korv, och framför allt då sojakorv i flera år och var gång det kommit på tal har Richard bara rynkat på näsan, grymtat lite och sagt "aldrig i livet, i korv ska det vara kött"...ja, vad säger man, ett stort OMG är väl på sin plats här?
Idag vaknade jag långt innan klockan ringde och har precis varit ute och kollat till och släppt ut hönsen. Allt är precis som det ska och de tre små namnlösa har dessutom äntligen börjat acklimatisera sig riktigt bra bland de stora. Det vill säga att de vågar sig ut i hönsgården allt mer och kan närma sig de andra utan att bli mobbade och ivägsjasade. Vi vet fortfarande inte men vågar inte tro annat än att de är tuppkycklingar alla tre. Hoppas inte för de är ju så fina i färgen!
 
Nu blir det promenad med Isa...kanske så att kameran får hänga med.
Ha en bra lördag! 

1 kommentar:

  1. Sent ska syndar'n vakna! ;) Trevlig helg på er båda!:)

    SvaraRadera

Sidvisningar