lördag 8 juni 2013

17 dagar kvar till flytt och jag tänker mest på Meyas helkassa U-svängsteknik:-P

Lördagkväll och jag sitter här i köket framför datorn och lyssnar på P4. Så snart jag är klar här ska jag förflytta mig till soffan för att fördriva tiden ytterligare genom att halvsomna på soffan framför ett sammandrag från dagens prinsessbröllop. Richard ska jobba natt.

Idag har vi varit på studentfirande hos Richards kusin Fredrik. Studentskivor förknippas ofta med god mat och dryck och massa glada människor, vilket också stämde bra med dagens firande.

Förutom flytten så har min hjärna och mitt hjärta de två senaste dagarna också tänkt en del på hund och hundträning. Inte nog med att jag är grymt tävlingssugen, så kunde jag inte somna igår kväll då jag låg och tänkte på om jag kanske skulle testa att byta ingång vid Meyas ingångar till fotposition. Vi har ju ganska stora bekymmer med hennes u-svängsteknik, både vid "släta" ingångar och vid apporteringen. Vid de "släta" ingångarna vill hon gärna kapa mig (speciellt när hon har hög fart som typ vid inkallningen) och vid apporteringen så börjar hon tugga så fort hon ska vända om och sätta sig.

Vi har kämpat med detta ungefär sedan Meya var liten (ja det blir ju två och ett halvt år). Därför tänkte jag att man kanske skulle testa att lära in den "gamla" ingången istället...den när hunden går runt och kommer bakvägen in i fotposition, då slipper hon ju vända på baken! Tål att tänkas på. Man kan ju alltid testa och blir det inte bra så får jag väl hitta på något annat:-P 
Tänk att den lille plutten blivit stor:-P
Nu blir det soffläge och lite Pringels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar