lördag 22 juni 2013

Bästa midsommarafton på bra länge!

Nybadad Meya 
"Katten"

Som säkert de flesta vet om så var det ju midsommarafton igår och jag måste säga att förutom att jag vaknade med migrän (igen) så blev det sedan (när anfallet gått över) den bästa midsommarafton på flera flera år. För det första var både Richard och jag lediga och hur ofta händer det på en storhelgsafton liksom? 
Vi tog en lång och härlig promenad längs med Kungsbackaån där hundarna plaskade, simmade och klättrade i träd. Japp, Isa fick för en liten stund för sig att hon var katt eller nåt:-P Det är en fröjd att se Isa ute på promenad nu alltså. Så glad och sprallig och hon LYSSNAR på oss (nästan hela tiden). Hon har dessutom börjat LEKA med Meya och det har hon inte gjort på väldigt länge heller! Gulliga älskade lilla hund! 
 
Efter promenaden svängde vi förbi ÖoB (bra affär det där) och köpte rengöringsmedel inför den oundvikliga flyttstädningen som väntar om några dagar. Därefter åkte vi hem till Eric och Linda på lite fika innan vi gick ytterligare en liten runda med hundarna, och de var lika galna då<3
 
Vi åkte hem, vilade en stund och gjorde oss iordning inför kvällens midsommarfest som Eric och Linda ordnat. Beslutsångest MEGA för klädvalet men eftersom det är midsommar en gång om året blev det faktiskt efter mycket om och men tillslut kjol och skjorta. Vi åkte dit, drack välkomstdrink, åt god mat, drack snaps (vissa drack fler än andra), sjöng snapsvisor och hade jätteskoj. Värt att nämna är väl också att Linda och jag slog Eric och Richard i beerpong:-P
Tack för en toppenkväll! 
 
Idag mår jag faktiskt jättebra. Första gången denna veckan som jag inte vaknar med huvudvärk, konstigt nog. Ska strax ta en sväng med hundarna och sedan blir det nog flyttfix resten av dagen. TRE dagar kvar nu! 

T R E!!!  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar