söndag 2 juni 2013

Lydnads/rallyträning och bus med världens bästa rottis!

Äntligen fick tjejerna och jag lite välbehövligt och härligt träningssällskap igen efter ett par veckor av ensamträningar. Vi mötte upp Carolina och Nera (och lilla Svea som tyvärr inte kom med på bild men hon är en Pekingese) på gräsplanen här i Björkris. Vi började med att träna lite var och en för sig och Meya var astaggad. Mest på rutan som jag satt upp:-P Vi gick ett kort (mycket kort) fritt följ för att få upp fokus vilket gick ganska hyfsat. Därefter körde vi ett rutskick och två läggande under gång och sedan var jag tvungen att vila. Hehe. Ganska bra att bli lite trött i benet för då måste man göra de där pauserna som annars kan vara ganska svårt att göra. 
 
Vi satt och tjatade lite hund innan vi fortsatte träna lite till. Jag bestämde mig för att kedja ihop en inkallning, läggande under gång, rutan och apportering vilket gick över förväntan. Meya tappade väl i för sig fokus ett par ggr under transporterna men va fasen! Hon tuggade inte på apporten så mycket och hon tog den inte och sprang till rutan. Små små framsteg! Heja oss!  
 
Meya fick sedan vila och Isa och jag kedjade ihop ett femtal moment som finns med i Rallynybörjarklassen. Det gick väl också hyfsat och hon var grymt pepp...fram tills dess att hon fick syn på ett barn som lekte med en fotboll och blev helt paralyserad. Knäppa hund!
 
Vi avslutade själva lydnadspasset med en kort platsläggning med Meya och Nera. Meya låg helt still. Inga vickningar på baken Ojoj, hoppas det håller i sig. Grymt kul också att se Carolina och Nera som verkligen har utvecklats så mycket sedan sist vi tränade!
 
Sedan gick vi till ängen här utanför och släppte hundarna som busade helt galet. Hej vad det gick! Jag blir helt rörd när jag ser att Meya har så kul! Hade med mig min "riktiga" kamera och fick jättemånga fina bilder men tyvärr försvann de när jag stängde av kameran. Så typiskt! Tur det finns Iphones:-P
 
Nu väntar lite plock innan vi (Isa, Meya och jag) ska ge oss av och kolla på fotboll...
Ha det gott!  
Bus...
...och bus...
...och bus=)
 
Busiga glada hundar värmer i mattehjärtat<3

3 kommentarer:

Sidvisningar