onsdag 12 juni 2013

I reklampausen

Phu...har hunnit med allt och lite till på dagens att-göra-lista. Simtränat och skogspromenerat med hundarna och det gick bra, förutom att Meya som vanligt lyckades skrapa upp ett sår...denna gången på frambenet. Att den hunden inte skadat sig mer under sitt liv är ett under för hon är ta mig fan galen ibland! Sedan fick jag köpt lite städgrejer inklusive fönsterputsargrejer på ÖoB innan jag åkte vidare till Börjes och köpte ett fint blått nosludd (till häst) att ha på Meyas AMOKEN. Åkte hem och käka risgrynsgröt som sen lunch, vilade, promenerade en sväng med hundarna runt området här där jag han att reta mig på 1. En människa som hade lösa hundar som sprang vind för våg. 2. En cyklist utan ringklocka som höll på att ge både Meya och mig en hjärtinfarkt. 3. En bilist som inte tog hänsyn till min inte så snabba gång och nödvändigtvis skulle köra så fort jag kommit över halva vägen. Tur att vi ska flytta snart;-) Väl hemna igen lagade jag mat (dvs stekte färs och hällde i tacokrydda) och till det hade jag makaronerna som stått i kylen sedan i morse;-) Hundarna fick också mat och vi tränade lite smågrejer (typ stegförflyttningar). Nu ligger vi på soffan och kollar på film "Jordens undergång" i väntan på att Richard kommer hem från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sidvisningar